Het booking.com-reisbureau
Een man komt het booking.com-reisbureau binnen.
“Goedemiddag, welkom bij het Booking.com-reisbureau, waarmee kan ik u van dienst zijn?”
“Hallo, mijn vrouw en ik vieren binnenkort onze trouwdag. Ik wil haar graag verrassen met een romantisch weekend in Brugge.”
“Wat leuk. Waar gaat u heen en wanneer?”
“Nou, Brugge dus. Volgend weekend.”
“Uitstekend, het historisch centrum van Brugge voor volgend weekend.”
De medewerker tikt iets in en kijkt op de computer.
“U wilt naar Brugge op een populair moment, 76% meer mensen zijn ook aan het kijken naar hotels in Brugge. Ik raad u aan om snel te boeken.”
“Oh, ik ben toch hier? Wat heeft u in de aanbieding?”
“‘Loft Katelijne’, tien minuten lopen van het centrum, uitstekend voor 2 personen, gratis wifi en er is verwarming.”
“Zijn er ook hotels zonder verwarming dan? Nou, dat klinkt goed, laten we dat…”
“Nee, helaas net weg.”
“Pardon?”
“U heeft dit hotel net gemist. Dat weekend is erg populair. Alle kamers zijn op.”
“Waarom stelt u dan dit hotel voor?”
“Het is fantastisch en krijgt gemiddeld een 9.7 voor de locatie.”
De man zucht.
“Ok, wat is er nog meer?”
“Martin’s Relais, een grachtenpand uit de 17de eeuw met antiek meubilair.”
“Oh, mijn vrouw is erg geïnteresseerd in antiek meubi..”
“Er is nog maar één kamer in dit hotel. De afgelopen 6 uur zijn er al 12 boekingen geweest.”
“Nou, doe maar rustig hoor.”
“Iemand uit de Oekraïne heeft 32 minuten geleden een kamer in dit hotel geboekt.”
“So what? Hoeveel kost dit hotel?”
“€250 euro per nacht.”
“Jeetje! Heeft u niet iets goedkopers?”
“Ik heb ‘Bed and breakfast Guido Gezelle’ voor €100 per nacht. Meestal is die niet beschikbaar. U heeft heel veel geluk! Ik zou nu reserveren voor het uitverkocht is!”
“Jaja, niet zo opgefokt. En dit is een goed hotel?”
“Bezoekers geven gemiddeld een 8.9. Veronika uit Tsjechië vond het een magische ervaring, het voelt alsof ze thuis was.”
“Nou, dat klinkt uitstekend.”
“Ik geef u graag het hele plaatje. Maura uit Israël vond het afschuwelijk en gaf een 3.8. Mugur uit Roemenië had de hele nacht last van muggen. Jacqueline uit Engeland had schimmel in de badkamer.”
“Wacht, is dit hetzelfde hotel?”
“Joanna uit Engeland vond het interieur als uit een sprookje. Caroline uit Australië was erg blij met de moderne schone badkamer. Jeanine uit Amerika kon niet meer ademen toen ze de kamer binnenkwam, zo mooi vond ze het.”
“Ik ben een beetje in de war.”
“96% van de gasten vonden dit hotel net zo goed of beter dan ze hadden verwacht.”
“Weet je.”
“Ja?”
“We blijven thuis. Ik reserveer wel een restaurant.”
“Oh, maar dat doen we ook tegenwoordig!”
“Liever niet.”
“84% van alle restaurants zijn al gereserveerd, maar ik heb hier een goede Thai waar nog precies één tafeltje vrij is. Kelly uit Oostenrijk zegt dat door dit restaurant haar huwelijk is gered. Bob uit Noorwegen zegt dat er kakkerlakken in het eten zaten. Iemand in Polen heeft 12 minuten geleden een reservering gemaakt!”
“Goedemiddag.”