Alles is dood
Het web, Internet Explorer, Microsoft, Facebook, Firefox, de iPod, Flash. Alles is helaas dood. Oh ja, en bloggen ook natuurlijk.
(via)
Het web, Internet Explorer, Microsoft, Facebook, Firefox, de iPod, Flash. Alles is helaas dood. Oh ja, en bloggen ook natuurlijk.
(via)
Objective best practices for WordPress plugin development
Must-read thread for any WP plugin coders. I’ve written two suggestions, about using a template mechanism and about using classes and proper PHP5 OO-code.
Artikelen zoals deze zijn erg goed voor je rating in Google. Maar dan hoef ik liever niet te weten hoe mensen er via Google op komen…
Als je chocolademousse mengt met vanillevla, slagroom en de rode bessensaus van gisteren krijg je een toetje wat bijna net zo lekker is als een stuk Schwarzwälder Kirschtorte.
Op 15 september komt bij uitgeverij De Harmonie eindelijk een collectie van de Net niet verschenen boeken van Gummbah uit.
Hier een fragment van Gummbah met net niet verschenen boeken uit de fameuze VPRO-serie Poelmo, slaaf van het zuiden (voor meisjes die van dieren houden)
Schokkend? “Er zit een heel naar auto-ongeluk in, dat wel. En natuurlijk, de scene waarin ik van binnenuit een vagina film.”
Gaspar Noé heeft dus weer een nieuwe film uit. Enter the void. Na het zien van zijn vorige, Irréversible, kon ik de rest van de avond geen hap door m’n keel krijgen.
Rode bessensaus naar recept van mijn moeder. Koop rode bessen alleen in het seizoen (zomer), anders zijn ze erg duur. Op de markt of bij een goedkope groentenboer.
De saus is heerlijk over (Campina) vanillevla, kwark, yoghurt of ijs. Zowel warm als koud!
Infra, het nieuwe album van Max Richter, is, net als voorganger The Blue Notebooks, een prachtige modern klassieke plaat met sfeervolle nummers voor de late avond. Luister het hier beneden via Grooveshark:
De VPRO heeft een nieuw logo en dito huisstijl, gemaakt door het Amsterdamse bureau Thonik. Zo’n verandering gaat natuurlijk niet onopgemerkt voorbij.
Opvallend is dat mensen het hebben over de ‘nieuwe’ site en de ‘nieuwe’ tune. De website werkt al bijna een jaar op de huidige manier (met het oude logo en vormgeving), en de tune is al onveranderd sinds dat ELO het uitbracht in 1982.
Een opsomming van reacties:
Specifiek over de ‘nieuwe’ website:
Over de ‘nieuwe’ tune:
En voor wie nog niet genoeg heeft gehad van het nieuwe logo (en de reacties daarop), hieronder de showreel:
Meer informatie over de nieuwe huisstijl:
Het Nederlands Dagblad heeft wat interessante cijfers over hoeveel OV-bedrijven verdienen aan mensen die niet uitchecken met hun OV-chipkaart. In het OV van Amsterdam is dat 100.000 keer per maand, in Rotterdam 50.000 keer en bij de NS 25.000 keer.
Aangezien bij bus/tram/metro reizen dat niet uitchecken je vier euro kost, en bij de trein dat tien euro per keer (voor abonnementhouders, anonieme gebruikers betalen twintig euro) betekent dat op jaarbasis de OV bedrijven meer dan 10 miljoen euro verdienen aan niet-uitcheckende reizigers.
Volgens de OV-bedrijven zelf verdienen ze niks aan die bedragen, omdat ze ook geld moeten uitgeven voor de mensen die restitutie willen (ongeveer 10% van de niet-uitcheckers).