Blog archives

Enter the void, de nieuwe film van Gaspar Noé

Schokkend? “Er zit een heel naar auto-ongeluk in, dat wel. En natuurlijk, de scene waarin ik van binnenuit een vagina film.”

Gaspar Noé heeft dus weer een nieuwe film uit. Enter the void. Na het zien van zijn vorige, Irréversible, kon ik de rest van de avond geen hap door m’n keel krijgen.

Blog archives

Recept: rodebessensaus

Rode bessensaus naar recept van mijn moeder. Koop rode bessen alleen in het seizoen (zomer), anders zijn ze erg duur. Op de markt of bij een goedkope groentenboer.

  1. Was de bessen (nog op de steeltjes)
  2. Rits met een vork de bessen van de steeltjes af
  3. Zet ze in een pannetje (zonder water) en verwarm op een laag pitje.
  4. Af en toe roeren. Voeg kaneel en suiker toe, eventueel half om half suiker / zoetstof. Bij zoetstof is het beter om dit toe te voegen nadat de bessen van het vuur af zijn. Tijdens het koken kan je ook eventueel wat citroensap toevoegen.
  5. Als de bessen kapot zijn gekookt is de saus klaar!

De saus is heerlijk over (Campina) vanillevla, kwark, yoghurt of ijs. Zowel warm als koud!

Blog archives

Max Richter’s Infra

Infra, het nieuwe album van Max Richter, is, net als voorganger The Blue Notebooks, een prachtige modern klassieke plaat met sfeervolle nummers voor de late avond. Luister het hier beneden via Grooveshark:

Blog archives

Het nieuwe VPRO logo is….

Het nieuwe VPRO logo

De VPRO heeft een nieuw logo en dito huisstijl, gemaakt door het Amsterdamse bureau Thonik. Zo’n verandering gaat natuurlijk niet onopgemerkt voorbij.

Opvallend is dat mensen het hebben over de ‘nieuwe’ site en de ‘nieuwe’ tune. De website werkt al bijna een jaar op de huidige manier (met het oude logo en vormgeving), en de tune is al onveranderd sinds dat ELO het uitbracht in 1982.

Een opsomming van reacties:

Specifiek over de ‘nieuwe’ website:

Over de ‘nieuwe’ tune:

En voor wie nog niet genoeg heeft gehad van het nieuwe logo (en de reacties daarop), hieronder de showreel:

Meer informatie over de nieuwe huisstijl:

Blog archives

OV-bedrijven verdienen 10 miljoen per jaar aan niet-uitcheckers

Het Nederlands Dagblad heeft wat interessante cijfers over hoeveel OV-bedrijven verdienen aan mensen die niet uitchecken met hun OV-chipkaart. In het OV van Amsterdam is dat 100.000 keer per maand, in Rotterdam 50.000 keer en bij de NS 25.000 keer.

Aangezien bij bus/tram/metro reizen dat niet uitchecken je vier euro kost, en bij de trein dat tien euro per keer (voor abonnementhouders, anonieme gebruikers betalen twintig euro) betekent dat op jaarbasis de OV bedrijven meer dan 10 miljoen euro verdienen aan niet-uitcheckende reizigers.

Volgens de OV-bedrijven zelf verdienen ze niks aan die bedragen, omdat ze ook geld moeten uitgeven voor de mensen die restitutie willen (ongeveer 10% van de niet-uitcheckers).